Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Här gör Kicks sin största butikssatsning någonsin: ”Upplevelsen allt viktigare”

Publicerad: 21 januari 2019, 09:19

Kicks tar sitt flaggskeppskoncept till Stockholm – och öppnar sin största butik någonsin. ”Vi har bara väntat på rätt läge”, säger vd Freddy Sobin.


Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdKicks

På fredag inviger Kicks sin flaggskeppsbutik i Stockholm.

– Vi vet att vårt koncept med Flagship Stores tilltalar våra kunder och vi har alltid sett Stockholm som ett naturligt nästa steg för en till etablering. Vi har bara väntat på att hitta rätt läge, säger Freddy Sobin till Market.

I Gallerian, som just nu genomgår en stor förvandling, har kedjan hittat det.

Kicks förfogar över en yta på 1 500 kvadratmeter fördelat på tre plan viket gör det till kedjans största butikssatsning någonsin.

– Vi ser att upplevelsen i butik blir allt viktigare tillsammans med efterfrågan på nya varumärken, något vi bättre kan möta i vårt Flagship koncept, säger Freddy Sobin.

Målet är att ta kundupplevelsen till nästa nivå.

– Här har vi satsat ännu mer på ett breddat sortiment, ett större utbud av skönhetsbehandlingar och mer digital inspiration. Nytt är till exempel att kunderna har möjlighet till hudvårdsbehandlingar hos Dermalogica och Exuviance och hårstyling i Björn Axéns nya konceptbutik.

– Vi kommer även lansera en ny skräddarsydd tjänst med en personal beauty shopper i butiken samt erbjuda fler makeuptjänster, som löpande byts ut och anpassas efter säsong, högtider och trender.

BILDSPEL. Kika in i Kicks nya flaggskeppsbutik i Stockholm.

Sedan tidigare har kedjan tre flaggskeppsbutiker: en i Malmö, en i Göteborg och en i Oslo.

– I de butiker som vi omvandlat till Flagship Stores ser vi både en markant försäljningsökning och en ökad konvertering till köp. En generell trend är att antal besökare ökar, att våra kunder spenderar mer pengar samt att de stannar längre än i en genomsnittsbutik. Vi ser även att efterfrågan på de skönhetsbehandlingar som våra Flagship Stores erbjuder stadigt ökar, säger Freddy Sobin.

Planerar ni att öppna fler?
– Vi ser våra Flagship stores som centrala för Kicks, men det är för tidigt att uttala sig om det vi ska öppna fler. Vi är dock lyhörda om rätt möjlighet skulle dyka upp.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdKicks

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News