Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Här är Kids Brand Stores butikssatsning: ”Hittat vårt sätt att etablera oss på”

Publicerad: 3 november 2021, 14:17

Kids Brand Store satsar på åtta pop up-butiker runt om i Sverige.

Kids Brand Store gör en butikssatsning och etablerar åtta pop up-butiker runt om i Sverige. Hittills har tre öppnat. ”Det har varit ett bra kundflöde”, säger butiksansvarig Romina Ssempasa.


C4 i Kristianstad, Erikslund i Västerås och Gallerian i Stockholm. 

De är förts ut när Kids Brand Store gör sin butikssatsning. 

Åtta pop up-butiker ska det bli runt om i landet. 

– Vi väljer att etablera oss där vi hoppas att efterfrågan är stor och vårt koncept med märkeskläder för ungdomar kan nå ut till rätt målgrupp, säger Romina Ssempasa till Market. 

Ingelsta utanför Norrköping och Bergvik utanför Karlstad är andra orter där Kids Brand Strore väljer att etablera sig. 

– Butikerna kommer vara uppbyggda med ett enkelt men efterfrågat sortiment där vi kommer att ha våra bästsäljare på plats, säger Romina Ssempasa som berättar att de butiker som hittills öppnat har tagits emot väl. 

– Vi har i dagsläget hunnit öppna upp tre av åtta butiker och har välkomnats varmt där. Det har varit ett bra kundflöde och vi har haft kunder som har uppskattat att vi har kommit på plats. 

Sedan tidigare har Kids Brand Store butiker i Väla centrum utanför Helsingborg, Emporia i Malmö, Kungsmässan i Kungsbacka, Frölunda Torg utanför Göteborg och Nacka Forum i Nacka. 

Bolaget har dessutom e-handel i flera länder. 

Räkenskapsåret 2020 omsatte Kids Brand Store 305 miljoner kronor. 

83 procent av försäljningen skedde online med 17 procent skedde i fysisk butik. 

Med butikssatsningen tror Romina Ssempasa att den fysiska försäljningen kan öka. 

– Absolut! Vi har hittat vårt sätt att etablera oss på och genom att öppna pop up-butiker där vi kan se en efterfrågan och därefter anpassa oss efter vad som gynnar oss som företag. Det kommer att hjälpa oss. Vi ser positivt på hur fysisk butik utvecklas för oss, säger Romina SSempasa. 

Planerar ni för fler fysiska butiker? 
– Vi stänger inga dörrar. Märker vi en efterfrågan och om våra befintliga pop up-butiker genererar är det mycket möjligt att vi öppnar på nya ställen, men även att vi behåller vissa av de befintliga.  

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev