Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Här är Åhléns exklusiva modesatsning: ”Baseras på kundernas behov och drömmar”

Publicerad: 29 mars 2022, 05:54

I dag öppnar den nya mode- och livsstilssatsningen på Åhléns City i Stockholm.

Foto: Pressbild

I dag öppnar den nya mode- och livsstilssatsningen på Åhléns City i Stockholm. På en avgränsad yta erbjuds ett kurerat sortiment av nya och gamla varumärken inom mode, accessoarer, skor, hem och skönhet.


Ämnen i artikeln:

ÅhlénsVaruhus

Redan strax före jul skrev varuhuskedjan Åhléns i ett inlägg på Linkedin om ett kommande mode- och livsstilskoncept. Ansvariga på bolaget var dock förtegna om lanseringen och lovade att återkomma. I dag är det alltså premiär.

Åhléns beskriver satsningen som en multibrandbutik med ett kurerat sortiment inom mode, accessoarer, skor, hem och skönhet – allt presenterat på en speciell yta med en lounge och en walk-in closet.

Vidare finns säljande stylister till hands för att hjälpa kunderna att mixa och matcha ur sortimentet.

– Vi ska bygga ett kunderbjudande som baseras på kundernas behov och drömmar och med Åhléns Studio tar vi nästa steg i att bygga vår position som den givna kunddestinationen med ett kurerat sortiment och en stark varumärkesmix, säger Karin Wiedner Edgren, Head of category fashion Åhléns.

Inledningsvis erbjuder Åhléns Studio 22 varumärken, varav vissa är gamla och andra nya. Till hösten adderas ytterligare varumärken.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ÅhlénsVaruhus

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev