Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Floppar, succéer och skilsmässor: Tio heta retailallianser – så gick det sen

Publicerad: 11 november 2019, 14:13

Många nya samarbeten – både väntade och oväntade – har skapats i detaljhandeln under coronakrisen. Handelsprofessorn Jens Hultman ser en växande trend, som han kallar en nödvändig renässans. ”Handeln behöver fundera på vad som kan locka kunder till den fysiska butiken när kunden kan lösa själva transaktionen på nätet”, säger han.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorHemelektronikHeminredningModeAudio VideoClas OhlsonElonEM HomeH&MIcaMio

Jens Hultman, professor i företagsekonomi, Högskolan Kristianstad.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News