Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Finska snabbväxaren intar Sverige – här är kedjans offensiva plan

Publicerad: 30 september 2021, 05:21

Finska Motonet intar Sverige.

Nu går startskottet för finska Motonet Sverigesatsning och kedjan trycker på gasen direkt. Planen är att öppna minst 10 varuhus i Sverige de två första åren med start år 2023.


Ämnen i artikeln:

Biltema

Kedjan Motonet med 39 varuhus samt e-handel på den finska hemmamarknaden tar nu steget in i Sverige.

Kedjans vd Toni Stigzelius ser Motonets breda sortiment av produkter och service för bil, båt, motorcykel, outdoor, hemmafix, trädgård och grill som en av de främsta styrkorna.

– På det sättet har vi ett unikt erbjudande till de svenska konsumenterna, säger han.

I Finland finns i dag 39 varuhus. 2016 tog kedjan även första klivet utomlands med ett varuhus i den estniska huvudstaden Tallin. 

Nu går startskottet för satsningen i Sverige där Toni Stigzelius ser stor potential. Initialt siktar kedjan på att etablera 10 varhus med start i slutet på 2023. I ett längre perspektiv ser han dock utrymme för betydligt fler.

Nu inleds sökandet efter rätt lokaler och en svensk landschef.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Biltema

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev