Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Finska byggjätten storsatsar på sina svenska varuhus – här är kedjans nya koncept

Publicerad: 18 april 2019, 09:07

K-rauta gör en storsatsning på sina svenska varuhus. Ett nytt yteffektivare koncept med många digitala lösningar ska lyfta den förlusttyngda kedjan. ”Vi har stora förväntningar”, säger Carl Littlewood, COO på K-rauta i Sverige.


Ämnen i artikeln:

ByggButikskonceptK-rauta

Läs mer: Storaffär: K-rautas ägare köper delar av XL-bygg för att växa på proffsmarknaden

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ByggButikskonceptK-rauta

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev