Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Electrolux Home växer – öppnar ny butik och välkomnar återvändare

Publicerad: 23 juni 2020, 11:58

Electrolux Home öppnar en ny butik i Göteborg. Det blir den andra butiken i Sverige som får kedjans nya koncept. Dessutom har två butiker, som under en period vad en del av Tretti, anslutit till kedjan igen.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikButikButikskoncept

Läs mer: Med nytt koncept ska Electrolux Home hjälpa kunderna skapa sitt drömkök

– Vi vill fortsätta växa med fler butiker och med vårt nya butikskoncept och totala erbjudande hoppas vi kunna attrahera nya franchisetagare, säger vd Anders Bjurud.

I oktober lanserade Electrolux Home ett nytt butikskoncept med köket i fokus. Butiken i Uppsala var den första att då det.

När kedjan nu öppnar nytt på handelsområdet Sisjön i Göteborg blir det andra butiken med det.

– Vi är stolta över att kunna förbättra för kunderna och fortsätter att implementera konceptet i fler av Electrolux Home butikerna runt om i landet, säger Anders Bjurud.

Tanken bakom det är att förenkla och skapa trygghet för kunden när den ska skapa sitt unika kök utifrån sin matlagningsstil. Tydliga avdelningar hjälper kunden att ta steg för steg.

Elextrolux Home använder sig av det digitala verktyget Touch Reality i processen där kunden tillsammans med säljaren kan se sitt kök växa fram i 3D-format.

Förutom en ny butik i Sisjön har kedjan vuxit genom att två tidigare butiker gjort comeback i sällskapet.

Det är en i Halmstad och en i Helsingborg som under en period tillhörde Tretti.

– Vi ökar försäljningen mot föregående år och redan nu har vi två butiker som åter är med i kedjan, säger Anders Bjurud.

Nu består Electrolux Home av 36 butiker runt om i landet. Kedjan har dessutom e-handel.

Under den senaste tiden har kedjan dessutom utvecklat sitt leveranserbjudande som en konsekvens av coronapandemin.

– Senast 17 juni lanserade vi en ny tjänst som gör det möjligt att reservera produkter via vår e-handel och sedan hämta i butik. Flera andra anpassningar har också gjorts, såsom att vi nu erbjuder hemkörning samt möjligheten att hämta utanför butik. De kunder som önskar har även fått produkterna levererade direkt i bilens baklucka – allt för att möta kundernas nya förändrade behov, säger Anders Bjurud.

Läs mer: Trettis franchisetagare skyltade om – efter bara några månader

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev