Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Efter succén med Caia – här är Bianca Ingrossos nya satsning: ”Skapat något unikt”

Publicerad: 5 maj 2022, 09:18

Bianca Ingrosso lanserar ett smyckesvarumärke med Lovisa Worge.

Bianca Ingrosso och Lovisa Worge lanserar ett nytt smyckesvarumärke. Försäljningen kommer ske i egen e-handel. ”Jag är så lycklig att nu kunna berätta att vi äntligen lanserat ANI”, säger Bianca Ingrosso.

Ämnen i artikeln:

AccessoarerE-handelInfluencers

JF


Bianca Ingrosso lanserar ett nytt smyckesvarumärke, ANI, tillsammans med Lovisa Worge och entreprenören Tomaj Sangchi. Smyckena kommer att säljas via egen e-handeln och den första kollektionen, som går under namnet ”Best friend collection”, lanseras i dag. Bianca Ingrosso och Lovisa Worge designar smyckena och målsättningen är att fylla gapet mellan budget och lyx. 

– Jag fick ett armband av Lovisa i present för drygt två år sedan, ett kompissmycke – jag fick ett, och Lovisa köpte ett likadant till sig själv. Gesten skulle symbolisera ”jag bär dig, du bär mig”. Armbanden höll inte särskilt länge, och vi började fundera på varför smycken som håller alltid måste vara dyra, vilket blev grunden till ANI, säger Bianca Ingrosso i en kommentar. 

– Vi har i ett års tid arbetat stenhårt med att bygga ANI. Lanseringen har vi skjutit på i två omgångar, då vi inte är intresserade av att lansera någonting som känns till 98 procent bra – det måste vara 100 %, säger Lovisa Worge. 

ANI är, enligt pressmeddelandet, det första svenska varumärket som godkänns av Resbonsible Jewellery Collection. 

– Vi vill bygga ett långsiktigt varumärke. När någon ska köpa en gåva vill vi att den personen ska tänka på ANI. Tillsammans har vi skapat någonting unikt och fantastiskt – jag är så lycklig att nu kunna berätta att vi äntligen lanserat ANI, säger Bianca Ingrosso. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev