Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

De lanserar nytt padelmärke – och bygger ett community för tjejer

Publicerad: 2 november 2021, 13:36

Nystartade e-handelsföretaget Padeléy vill skapa en känsla av gemenskap bland kvinnor.


Ämnen i artikeln:

E-handel

Nygrundade sportklädsmärket Padeléy satsar nu på att bygga ett community kring sitt varumärke. Idén är att man som kvinna ska få en känsla av gemenskap och en plattform för att inspirera, motivera och pusha varandra. 

”Vi har bland annat en Facebook-sida, en TikTok samt en Instagram där vi har kontinuerliga dialoger med massor av härliga kvinnor”, skriver grundarna Emilia Litzén och Elin Sederholm i ett pressmeddelande. 

Padeléy grundades i januari i år och e-handeln lanserade efter sommaren. 

Företagsidén föddes efter jakten på trendiga och funktionella padelkläder som även ska kunna bäras utanför planen. Eftersom att den rådande pandemin har orsakat ett större intresse för sportkläder som även går att använda till vardags kändes det som ett givet val, heter det i pressmeddelandet. 

För grundarna har det varit viktigt att få till en autentisk känsla i kläderna och att man på ett enkelt sätt ska kunna kombinera de olika plaggen med varandra, såväl på padelbanan som utanför. 

– Vi är beredda att göra allt för att Padeléy ska vara det givna valet att handla trendiga padelkläder som kan bäras på och av planen, säger Elin Sederholm.

LÄS MER: Racqet svingar för fler butiker: ”Vi ska vara jätteaggressiva”

Isidor Beslic

Reporter

isidor.beslic@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

E-handel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev