Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Afound intar nya marknader – men bara online: ”Inga planer på att öppna fysiskt”

Publicerad: 5 maj 2020, 08:01

Nu rullas H&M Gruppens ouletkoncept Afound ut i Tyskland och Österrike. Men den här gången kommer kunderna på de nya marknaderna bara att kunna shoppa digitalt. Att lanseringen sker mitt under coronapandemin är på ont och gott, resonerar vd Joanna Hummel. ”Coronasituationen kommer att skapa förändrade kundbeteenden som varar längre än den här perioden.”


Ämnen i artikeln:

ModeAfoundExpansion

Läs mer: Här öppnar Afounds första fysiska butik utanför Sverige – nu fortsätter expansionen

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ModeAfoundExpansion

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev