Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Accent fimpas när fokus läggs på Rizzo – drygt 100 butiker byggs om

Publicerad: 3 november 2020, 11:17

Rizzo Group fimpar varumärket Accent. I Sverige byggs samtliga butiker om till det nya Rizzo-konceptet. Även de norska byggs om men fortsätter som Morris.


Ämnen i artikeln:

AccessoarerSkorButikskonceptRizzoVarumärkenRizzo Group

Läs mer: Bildextra: Här är butiken som ska radera Rizzos krisstämpel: ”Nyckeltal pekar åt rätt håll”

Market har tidigare berättar att Venue Retail Group byter namn till Rizzo Group.

Nu skyltas samtliga butiker i Sverige om till Rizzo samtidigt som butikskonceptet, som testats i fyra enheter, rullas ut brett.

– Vi lanserar ett nytt butikskoncept som har utvecklats med hjälp av en ny affärsplan och fyra pilotbutiker sedan den 1 juli i år. Pilotbutikerna påvisar en väldigt positiv utveckling och vi har fått de svar vi behöver, säger vd Lars Fins.

Även de norska butikerna byggs om men kommer även fortsättningsvis att heta Morris.

– Totalt är det cirka 100 butiker som ska byggas om under perioden november till och med mars 2021. Under november–december bygger vi om 19 butiker i Oslo, Skåne och Östergötland, säger Lars Fins.

Det nya konceptet innehåller de bästa bitarna från Accent, Morris och Rizzo samtidigt som klockor, smycken och hörlurar adderats till sortimentet.

– Det är med stor stolthet som vi nu kan berätta om den fantastiska satsningen som vi gör tillsammans med alla våra duktiga medarbetare.  Forza Rizzo & Morris, säger Lars Fins.

Läs mer: Venue Retail vill skaka av sig krisen – byter namn: ”Ut med det gamla”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News