Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Zalando utökar samarbete med sportjätten – får tillgång till exklusiva produkter

Publicerad: 30 september 2022, 08:48

Amerikanskt-tyskt samarbete när Zalando och Nike krokar arm.

Foto: Pressbild

Modesajten Zalando ingår ett nytt partnerskap med Nike. Det innebär bland annat att exklusiva Nike-produkter tar plats i Zalandos sortiment, med start i november för Sveriges del.

Ämnen i artikeln:

Zalando

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


Zalando är sedan tidigare återförsäljare för den amerikanska sko- och sportjätten Nike.

LÄS OCKSÅ: Hårda kritiken mot butikernas kampanjer: ”Kedjorna bryter mot sin egen praxis”

Nu fördjupar parterna partnerskapet för att bygga en djupare långsiktigt relation. Via samarbetet förbättras kundupplevelsen och exklusiva Nike-produkter tar plats på Zalandos sajt.

– Nike är en viktig partner för att kunna leverera upplevelser och inspiration till våra kunder. Vi är glada över att ta detta partnerskap till nästa nivå genom att bli en av Nikes exklusiva återförsäljare som en av deras främsta partners i Europa. Vår vision är att bli startpunkten för mode och livsstil och det betyder att vi måste ge våra kunder ett inspirerande och lokalt relevant sortiment. Detta partnerskap ger våra svenska kunder tillgång till ett ännu bredare utbud av Nikes på Zalando. Med Nikes exklusiva produkter för medlemmar förbättrar vi vårt sortiment samtidigt som vi stärker relationen till våra kunder, säger Joanna Hummel, General Manager för Norden och Baltikum på Zalando, i en kommentar.

Om man som kund ansluter sitt Nike-konto till sitt Zalando-konto i något av de tio länderna där samarbetet rullas ut, kommer man få tillgång till ett exklusivt urval av produkter.

– Vi vet att kunderna har högre förväntningar än någonsin. Vårt mål är att interagera med dem närhelst och varhelst de vill utöva sport eller köpa sportartiklar. Med partners som Zalando har vi möjlighet att erbjuda våra kunder snabbare och bekvämare service, med en starkare koppling till vårt varumärke och sport, än någonsin tidigare, säger Carl Grebert, VP/GM, Nike EMEA, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Meds avbryter noteringsprocess: ”Hög risk att notera företaget” 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev