Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Utmanaren skriver nytt kapitel: ”Måste vara ödmjuk inför överraskningar”

Publicerad: 14 juni 2021, 13:32

Tove Lindberg, vd för Bestories.

Foto: Pressbild

Knappt hade den hunnit lanseras innan den sattes på paus. Nu inleder e-handlaren Bestories kapitel 2.0 – denna gång med en betydligt snabbare sajt.


Ämnen i artikeln:

Media och underhållningE-handel

Läs mer: Adlibris-utmanaren har stängt butiken – siktar på comeback i höst

Nätbokhandeln Bestories lanserades i februari i fjol och fick genast luft under vingarna.

Kort därefter berättade vd Tove Lindberg att bolaget tvingats senarelägga vissa releaser på grund av den höga kundtillströmningen. Sajtens laddningstider visade sig även vara alltför långsamma.

Till på köpet satte pandemin käppar i hjulet för nykomlingen då ett gäng starka investerare hoppade av vilket tvingade bolaget att strukturera om från grunden.

Under förra sommaren stängdes sajten för ombyggnad. Nu har sajten öppnat igen i nytt och snabbare format.

– Lärdomen är att man måste vara ödmjuk inför alla former av överraskningar och anpassa sig därefter men samtidigt att marknaden, enligt oss, var redo för ytterligare en aktör i detta fält varför vi nu öppnar upp igen, säger Tove Lindberg till Boktugg.

Enligt henne är det primära målet att vara en oberoende spelare på marknaden. Planen är att växa snabbt och generera vinst inom fem års tid.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News