Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Undersökning: Missarna i kassan som får kunderna att avbryta köpet

Publicerad: 22 juni 2020, 08:08

Många svenska e-handlare riskerar att tappa kunder genom brister i utcheckningen. ”En stor anledning till att folk inte genomför köp är krångel i checkouten – men många har inte förstått vikten av att fixa en del ganska enkla saker”, säger Erik Olofsson, Nordenchef på Stripe vars undersökning visar att 99 av 100 svenska e-handlare inte erbjuder kunden att använda en digital plånbok.


Ämnen i artikeln:

E-handelDetaljhandeln

Betaljätten Stripe har många år i rad undersökt hur det ligger till med e-handelsaktörers utcheckning. I den senaste undersökningen har de 400 största webbplatserna i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Spanien

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

E-handelDetaljhandeln

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev