Digitala handelsplatser
Undersökning: Missarna i kassan som får kunderna att avbryta köpet
Publicerad: 22 juni 2020, 08:08
Många svenska e-handlare riskerar att tappa kunder genom brister i utcheckningen. ”En stor anledning till att folk inte genomför köp är krångel i checkouten – men många har inte förstått vikten av att fixa en del ganska enkla saker”, säger Erik Olofsson, Nordenchef på Stripe vars undersökning visar att 99 av 100 svenska e-handlare inte erbjuder kunden att använda en digital plånbok.
Betaljätten Stripe har många år i rad undersökt hur det ligger till med e-handelsaktörers utcheckning. I den senaste undersökningen har de 400 största webbplatserna i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Spanien
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.