Digitala handelsplatser
Tronskifte – tyska matkassejätten störst bara tre år efter Sverigedebuten: ”Behöver vara på tå”
Publicerad: 19 december 2022, 08:44
Foto: Press, Axfood
Matkassebolagen skakas om av tyska jätten Hellofresh, som intar platsen som svensk marknadsledare bara tre år efter lanseringen. Anrika Middagsfrid skruvar nu på sitt erbjudande för att möta hårdare konkurrens. ”Vi behöver vara på tå nu”, säger vd Malin Wiklander.
Matkassemarknaden växte med drygt 267 procent under 2021, visar Dagligvarunytts sammanställning av bolagens bokslut.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.