lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Tronskifte – tyska matkassejätten störst bara tre år efter Sverigedebuten: ”Behöver vara på tå”

Publicerad: 19 december 2022, 08:44

Foto: Press, Axfood

Matkassebolagen skakas om av tyska jätten Hellofresh, som intar platsen som svensk marknadsledare bara tre år efter lanseringen. Anrika Middagsfrid skruvar nu på sitt erbjudande för att möta hårdare konkurrens. ”Vi behöver vara på tå nu”, säger vd Malin Wiklander.

Ämnen i artikeln:

AxfoodE-handel

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se


Matkassemarknaden växte med drygt 267 procent under 2021, visar Dagligvarunytts sammanställning av bolagens bokslut.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev