Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Tretti går offline – lanserar rikstäckande butikskedja: ”Oslagbar kombination”

Publicerad: 24 september 2019, 11:14

Tretti öppnar fysiska butiker. En första etablering sker i januari. ”Kombinationen näthandel och fysiska butiker är oslagbar”, säger vd Esben Aabenhus.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikTretti

Trettis ägare, White Away Group, kombinerar redan näthandeln med butikskedjan Skohusen på hemmaplan i Danmark.

Nu satsar man på samma modell i Sverige.

I januari öppnar  Tretti ett flaggskepp på Kungsgatan i Stockholm. Ytterligare sju etableringar väntar under första halvan av 2020. Målsättningen är att bygga upp ett rikstäckande butiksnät.

– Vi vill fortsätta växa och då är kombinationen näthandel och fysiska butiker oslagbar. Kökslösningar ställer dessutom högre krav på installationshjälp och rådgivning och då vill vi finnas även fysiskt i kundens närhet, säger Esben Aabenhus i en kommentar.

I Danmark samarbetar White Away Group med franchisetagare.

– Våra erfarenheter från Danmark, att skapa en rikstäckande kedja med hjälp av lokala och drivna franchisetagare, känns logisk att applicera även här i Sverige när Tretti tar steget att bli en butikskedja, säger Esben Aabenhus.

Samtidigt har Tretti tecknat avtal med tyska Nobilia, en av världens största kökstillverkare.

– När vi nu öppnar fysiska butiker har vi lagt mycket kraft på att hitta samarbetspartners med lång erfarenhet av vitvaror och kök, säger Esben Aabenhus.

Målet med satsningen är att växa i Sverige och ta marknadsandelar.

White Away Group köpte Tretti av Qliro 2016.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

HemelektronikTretti

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev