Digitala handelsplatser
Tre experter om H&M:s nya varumärkessatsning: ”Gäller att vara den plattform där köpresan startar”
Publicerad: 25 mars 2022, 07:34
Sara Öhman, expert på digital marknadsföring, Emma Hernell, vd för HUI och Daniel Schmidt, analytiker på Danske Bank, om H&M:s satsning på externa varumärken.
H&M har börjat sälja externa varumärken på sin e-handel i Sverige och Tyskland. Market har pratat med tre experter om vad satsningen innebär. ”Det här är ett sätt för dem att på lång sikt ta upp kampen med en aktör som Zalando”, säger Emma Hernell, vd för HUI.
Hittills finns endast ett fåtal externa varumärken att köpa på H&M:s hemsida i Sverige och Tyskland. Men framöver kommer fler varumärken och marknader adderas, berättade H&M för Market förra veckan.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.