Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Tio experttips: Så konkurrerar du med Amazon – och utnyttjar jättens fördelar

Publicerad: 6 november 2020, 08:16

Svenska e-handlare kan använda Amazon både för försäljning och marknadsföring. Men samtidigt är det viktigt att stärka det egna varumärket. ”Det är samma sak som att man gärna vill vara med i flödet på Google”, säger Emma Lindgren, expert på digital konsumtion på Svea Ekonomi.


Ämnen i artikeln:

E-handelAmazonStrategiDetaljhandeln

De svenska handlarnas inställning till Amazon har varit blandad. Vissa ser lanseringen av sajten som en ytterligare säljkanal, medan andra är rädda att det ska urholka den egna affären.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev