söndag26 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Studie: Dåligt med impulsköp på nätet

Publicerad: 11 november 2016, 06:41

Impulsköpen är få i nätbutikerna. Det visar ett prisbelönt examensarbete. ”Nätbutikerna måste hitta andra verktyg.”

Ämnen i artikeln:

ButikskonceptE-handelModeSkor

I en nätbutik där konsumenterna kan navigera direkt till en varukategori eller produkt sjunker andelen som gör något impulsköp till 40 procent jämfört med 70 procent i en fysisk butik.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev