Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Stayhard-grundaren ska göra så att fler kan bära Lars Wallin – satsar på digitalt modehus

Publicerad: 31 oktober 2019, 06:40

Nu ska modeskaparen Lars Wallins kreationer nå ut en bredare målgrupp. Tillsammans med Stayhard-grundaren Joakim Naumburg satsar han på ett digitalt modehus.


Ämnen i artikeln:

ModeE-handelSortiment

– Efter nästan 30 år i branschen har jag byggt upp ett starkt varumärke inom couture och etablerat mig väl i Sverige. Jag har sedan länge känt att jag vill att fler ska kunna bära min design, säger Lars Wallin i en kommentar.

Tillsammans med Joakim Naumburg ska han skapa det de kallar World of Lars Wallin, ett digitalt modehus.

I framtiden blir det ett större fokus på ready to wear-kollektioner, där nyligen lanserade Lars Wallin V är ett första steg.

Satsningen kommer förutom den att innehålla kollektionerna Lars Wallin Collection och Lars Wallin Jewelery.

Modeskaparen kommer även fortsatt att jobba med couture-kollektioner.

– Det är otroligt spännande att få vara med och förvalta och utveckla detta starka varumärke med dess enorma potential, säger Joakim Naumburg.

Han är majoritetsägare i bolaget, där även Lars Wallin är storägare.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeE-handelSortiment

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News