Digitala handelsplatser
Stayhard-grundaren ska göra så att fler kan bära Lars Wallin – satsar på digitalt modehus
Publicerad: 31 oktober 2019, 06:40
Nu ska modeskaparen Lars Wallins kreationer nå ut en bredare målgrupp. Tillsammans med Stayhard-grundaren Joakim Naumburg satsar han på ett digitalt modehus.
– Efter nästan 30 år i branschen har jag byggt upp ett starkt varumärke inom couture och etablerat mig väl i Sverige. Jag har sedan länge känt att jag vill att fler ska kunna bära min design, säger Lars Wallin i en kommentar.
Tillsammans med Joakim Naumburg ska han skapa det de kallar World of Lars Wallin, ett digitalt modehus.
I framtiden blir det ett större fokus på ready to wear-kollektioner, där nyligen lanserade Lars Wallin V är ett första steg.
Satsningen kommer förutom den att innehålla kollektionerna Lars Wallin Collection och Lars Wallin Jewelery.
Modeskaparen kommer även fortsatt att jobba med couture-kollektioner.
– Det är otroligt spännande att få vara med och förvalta och utveckla detta starka varumärke med dess enorma potential, säger Joakim Naumburg.
Han är majoritetsägare i bolaget, där även Lars Wallin är storägare.