Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Stark tillväxt för nätmaten – svenskarna vill sätta ihop kassen själva

Publicerad: 26 april 2018, 05:33

Foto: Stefan Jerrevång

E-handeln med mat ökade med 30 procent under första kvartalet. ”Det var framför allt lösplocket som drev tillväxten”, säger Tina Thorsell, tillförordnad vd för Svensk Digitalhandel.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorE-handel

Svenskarna handlar i allt större utsträckning mat på nätet. Tillväxten landade på 30 procent under det första kvartalet om man jämför med samma period i fjol.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorE-handel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News