Digitala handelsplatser
Stadiums nya satsning ska dubbla utbudet online – lanserar en egen marknadsplats
Publicerad: 11 oktober 2021, 09:40
Tommy Resin, ansvarig för Ikeas marknadsplats.
Stadium lanserar en egen digital marknadsplats. Flera kända varumärken har redan anslutit sig. ”Vi kommer i rätt snabb takt dubbla utbudet online”, säger Tommy Resin, ansvarig för satsningen.
Stadium Connect är namnet på sportjättens egen marknadsplats.
– Vi började utreda möjligheten för en marknadsplats redan för ett par år sedan och har sen dess haft en dialog med ett antal av våra befintliga leverantörer som såg flera fördelar, säger Tommy Resin i en kommentar.
Flera kända varumärken har redan anslutit sig till satsningen.
– Tjänsten lanserades i början av maj, och under sommaren körde vi igång med ett tiotal partners. Nu märker vi hur intresset växer ordentligt, både bland våra kunder och partners, fortsätter han.
I och med satsningen breddas sortiment rejält, både inom områden där Stadium redan är starka men också inom nya kategorier som surfing, kampsport, fitness och ridsport.
I dag finns över 20 000 produkter online hos Stadium, mot 7 000-8 000 i butik.
– Vi kommer i rätt snabb takt dubbla utbudet online genom Stadium Connect men vi tänker inte stanna där.
Kunderna handlar produkterna på Stadium.se. De leveras sedan direkt från partnerföretagens egna lager.
– Våra partners produkter integreras i Stadiums plattform, de har full kontroll på prissättning och vilka produkter de vill sälja, säger Tommy Resin.
Stadium tar hand om kundservice och betalning.