Digitala handelsplatser
Social commerce – marknad med miljardpotential: ”Gäller först och främst att vänja kunderna”
Publicerad: 20 december 2021, 09:02
Medan shopping i sociala medier är vardagsmat för kinesiska och amerikanska konsumenter befinner sig fenomenet ännu i sin linda här i Sverige. Men potentialen är stor, inte minst för mindre handlare, som ofta har en nära relation med sina följare, tror Sara Öhman, konsult inom datadriven marknadsföring och kommunikation. Här reder hon ut begreppen och ger sina bästa råd till svenska handlare.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.