Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Slutsålt inför årets D-Congress – sätter fokus på e-handel som underhållning

Publicerad: 25 april 2022, 13:35

Per Lungberg, vd för Svensk Digital Handel.

Foto: Pressbild

Biljetterna inför årets D-Congress är nu slutsålda. Temat på årets program är e-handel som underhållning. ”Vi måste bli bättre på att skapa äkta engagemang hos våra kunder”, säger Per Ljungberg, vd för Svensk Digital Handel.


Ämnen i artikeln:

Svensk Digital HandelE-handel

Nu är biljetterna slutsålda inför årets D-Congress som går av stapeln på torsdag på Svenska Mässan i Göteborg. Över 2 400 deltagare från 650 företag kommer att delta samtidigt som fler än 100 utställare kommer att finnas på plats. Bland de 120 talarna som kommer att delta under dagen hittas en mix av allt från de främsta ledarna inom svensk e-handel till starka och inspirerande profiler som sällan hittas på svenska e-handelsevent, skriver Svensk Digital Handel i ett pressmeddelande.

– Vår mission med D-Congress är och har alltid varit att hjälpa det svenska e-handelscommunityt att mötas för att tillsammans utveckla affärer som tar e-handeln i Sverige till nästa nivå. Vi gör det genom ett starkt program på ett aktuellt tema och en utställning med de främsta leverantörerna, där många nya och långa affärsrelationer har inleds genom åren, Per Ljungberg i en kommentar. 

Programmet i år går under temat e-handel som underhållning. Två av scenerna går under samma tema medan de övriga fyra scenerna har temat logistik, fintech och innovation, hållbarhet och scale-ups.

– Vi har nått en fas där många i branschen behöver justera sin strategi för att e-handeln ska fortsätta växa över tid. Vi måste bli bättre på att skapa äkta engagemang hos våra kunder. Vi måste våga släppa taget och inte vara så fast i att driva konsumenten så snabbt som möjligt till checkouten. Vi måste helt enkelt skapa roligare köpupplevelser och underhålla våra kunder. 

Bland årets talare finns bland annat Michael Lindskog från Rugvista, Kristofer Tonström från Clas Ohlson och Elisabeth Peregi från Kappahl. Den Digitala Draken är också tillbaka och ska leverera nyheter från Kina med gäster som bland annat Eva Xiao. Programmet avslutas med artisten Silvana Imam som ska dela med sig av sin resa.

Julia Forsberg

Reporter

julia.forsberg@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev