Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Skojättens drag för att nå nya kunder – flyttar in hos Cdon: ”Stora förhoppningar”

Publicerad: 23 april 2020, 07:54

Nilson Group flyttar in hos Cdon – och börjar sälja sina produkter på marknadsplatsen. ” Vi kommer hitta nya kunder som vi inte når i våra egna kanaler”, säger försäljningschef Alexandra Dornéus.


Ämnen i artikeln:

SkorCdonNilson GroupMarknadsplats

Läs mer: Skojättens vd om stora oron: ”Folk förstår inte riktigt vad vi står inför”

Under 2019 ökade Cdons försäljning av skor med 60 procent. Nu vill Nilson Group vara med och dela på den kakan.

Koncernen börjar nu sälja sina produkter via marknadsplatsen.

– Med Cdons tillväxt och popularitet i Norden tror jag mycket på detta samarbete. Vi kommer hitta nya kunder som vi inte når i våra egna kanaler, säger Alexandra Dornéus i en kommentar.

Ett utvalt sortiment kommer att finnas till försäljning där och Nilson Group ser satsningen som ett bra komplement till sina egna digitala kanaler.

– Jag har stora förhoppningar om att Cdons erbjudande kommer ge oss helt nya insikter kring korsförsäljning att arbeta vidare med, säger Alexandra Dornéus.

Läs mer: Skojätten permitterar hälften av  av personalen: ”En sorts stabs- eller katastrofläge”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News