Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Siffrorna som visar näthandelsvågens styrka – ändrade kundbeteendet består

Publicerad: 30 mars 2021, 08:04

Foto: Julia Sjöberg

E-handeln var hetast i dagligvaruhandeln i vinter och nådde en tredjedel av hushållen. Lidl var enda kedja som lyckades att öka den fysiska kundstocken. ”Lågprisprofilen är stark”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorLivsmedelE-handelCity GrossCoopHemköpIcaLidlWillys

Bo Engström.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev