Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Så sätter e-handlaren punkt för regelmässiga och ohållbara returer

Publicerad: 23 juni 2021, 08:05

Fria returer målas ofta upp som boven i dramat när det gäller e-handelns miljöpåverkan.

Kunder som handlar varje vecka men inte behåller ett enda plagg är ett problem för modeaktörer på nätet. Genom att identifiera dem med hög returbenägenhet och begränsa deras betalalternativ lyckades e-handlaren få bukt med problemet.


Ämnen i artikeln:

E-handelBubbleroomBetalfrågorModeDigitalisering

Regelmässiga returer är ett problem som många e-handlare, inte minst inom fashion, brottas med. Samtidigt växer medvetenheten om klimathotet och kraven på hållbarhet vilket ökar behovet av lösningar på returproblemet. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev