Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Så länge pallade sajten – enorma köpsug när Nelly släppte ny kollektion med Bianca Ingrosso

Publicerad: 20 september 2021, 08:47

Tycket var stort när Nelly släppte sitt senaste samarbete med Bianca Ingrosso.

Fem minuter – så länge tog det innan Nellys sajt kraschade på grund av det stora trycket från kunder som ville köpa Bianca Ingrossos nya kollektion.


Ämnen i artikeln:

NellyE-handelDigitalisering

LÄS MER: Biancahysterin ledde till sajtkrasch – så bullar Nelly upp när nya samarbetet släpps 

Klockan 09 imorse släpptes de första tio produkterna ur influencern Bianca Ingrossos nya kollektion för e-handlaren Nelly.

Trycket var dock enormt och redan efter fem minuter gick sajten ner.

– Trycket på sajt sedan kollektionen släpptes har varit massivt, vi har över 30 000 personer i kö. Det här är en kollektion som står för allt det som vi på Nelly står för, så vi är så klart fantastiskt glada att intresset är så stort, det här är helt galet.” säger Nina Ghazanfari, Head of influencer marketing på Nelly.

Efter en timme var sajten åter igång. Då hade 30 000 produkter från kollektionen redan gått åt.

Bianca Ingrossos första kollektion för Nelly släpptes förra hösten. Den gången kraschade sajten redan efter en minut och plaggen blev slutsålda efter 20 minuter.

Resterande 7 produkter ur kollektionen Bianca x Nelly.com släpps på fredag den 24 september.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

NellyE-handelDigitalisering

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev