Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

”Rock and roll” när Bianca Ingrossos sajt lanserades – krasch efter 30 sekunder

Publicerad: 20 november 2018, 14:28

Intresset för Bianca Ingrossos eget skönhetsmärke Caia var enormt när det lanserades i den egna nätbutiken i dag. ”Belastningen var helt extrem under 90 minuter”, säger Jesper Matsch, en av hennes samarbetspartners.

Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdE-handel

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Läs mer: Bianca Ingrossos nätbutik är redo för hysteri: ”Har korsförhört våra partners”

I dag klockan 10:00 släpptes produkterna från Caia till försäljning.

– Lanseringen har gått över förväntan. Responsen har varit helt otrolig. Vi hade räknat med rock and roll, men det blev ändå långt över förväntan, säger Jesper Matsch till Market.

Anstormningen var stor, från start. Sajten kraschade nästan direkt.

– Det är klart att vi blev lite nere när den brakade efter 30 sekunder och det inte gick att handla på en stund. Belastningen var helt extrem under 90 minuter. Sedan började sajten fungera som smort.

Jesper Matsch säger att kunderna överlag var väldigt förstående, även om många var frustrerade över att det inte gick att handla.

– Vi har kallat in nära och kära för att backa upp oss med kundservice och det verkar kunderna ha uppskattat, de får snabb återkoppling även om det var huller om buller en stund.

Även Bianca Ingrossos och Caias Instagram-konton belastades hårt då många försökte nå fram där genom att skicka meddelanden.

– Jag tror nästan att vi hade kunnat steka ägg på Biancas mobil, säger Jesper Matsch.

Hur har försäljningen sett ut?
– Den är fantastisk. Att få starta en business med en sådan rivstart är verkligen en dröm för oss. Vi är mycket ödmjuka över att få vara med om det här.

Läs mer: Bianca Ingrosso-hysteri hos Nordic Feel – sajten kraschade när hennes nya parfym släpptes

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev