Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

RO till bloggarna: ”Reklam ska se ut som reklam”

Publicerad: 10 februari 2017, 07:48

Reklamombudsmannen har vid flera tillfällen fällt influencers för reklam i sociala medier. ”Reklam ska vara lätt att identifiera”, säger Elisabeth Trotzig.


Ämnen i artikeln:

ModeE-handel

Market har tidigare berättat om hur influencers tjänar miljoner på att marknadsföra egna produkter i sina bloggar. Men gränsen för vad som är ett tips och vad är reklam

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ModeE-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev