Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitala handelsplatser
Publicerad: 19 februari 2020, 09:33
Att som företag etablera sig i Kinas e-handel känns oöverstigligt eller kanske i bästa fall som att ge sig in i en snårig skog. I veckans avsnitt av Retailpodden tipsar e-handelsexperten Josephine Schagerström om hur du som företagare bäst tar dig an marknaden i Kina.
Ämnen i artikeln:
E-handelVeckans gäst i Retailpodden är Josephine Schagerström, affärsutvecklare på Netanic.
Företaget jobbar med att hjälpa skandinaviska företag att etablera sig i Kina och omsatte 18 miljoner kronor i fjol.
Bristande kunskap är ofta ett hinder för svenska företag som vill ta sig in på Kinas växande marknad och här hjälper Netanic till med alltifrån marknadsföring till logistik.
I veckans avsnitt utlovas matnyttiga tips på vad du behöver tänka på innan du försöker ta dig in på Tmall, hur du steg för steg går från idé till handling, vad bör du fokusera på och lägga dina resurser.
■ Avsnitt 1:Jenny Winbom – Vem är rädd för Amazon?
■ Avsnitt 2:Cate Trotter – Vad händer i retail?
■ Avsnitt 3: Henrik Hansen – Expandera din e-handel utomlands
■ Avsnitt 4:Sofia Valentin – Varför handlar ingen längre?
■ Avsnitt 5:Johan Lind - Kundresan digitaliserad
■ Avsnitt 6: Fredrik Häggblom - Vad går fel i kundmötet?
■ Avsnitt 7:Arne Andersson - E-handeln har så mycket kvar att göra!
■ Avsnitt 8:Anton Granlund - Energi är den nya handelsvaran!
■ Avsnitt 9: Rickard Lyko –Våga för att lyckas!
Ämnen i artikeln:
E-handel