Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Personalen i fokus när bokjätten hakar på den heta liveshopping-trenden

Publicerad: 10 december 2020, 07:39

Akademibokhandeln är nästa kedja att haka på den heta trenden med liveshopping. I sändningarna får butikspersonalen ta plats.


Ämnen i artikeln:

Media och underhållningE-handelAkademibokhandeln

Läs mer: Heta live-trenden har exploderat under pandemin: ”Kände ’wow’ när vi såg siffrorna”

– Vi tror att liveshopping är ett riktigt bra sätt för oss att interagera med kunderna digitalt när vi nu inte kan göra det i fysisk butik i lika stor utsträckning. Vår butikspersonal är otroligt kunnig och vi vill att kunderna ska få ta del av all den kunskapen. Vi kommer också att bjuda in andra profiler som kan dela med sig av tips till kunderna. Vi vill helt enkelt fortsätta sprida läsglädje till både gamla och nya kunder, säger marknadschef Maria Backlund.

Livesändningarna kommer att ske på kedjans egen hemsida. Den som tittar kan beställa de varor som presenteras direkt via en integrerad köpfunktion. Via en chatt kommer det också finnas möjlighet att ställa frågor.

I kväll sker det första sändningen.

Läs mer: Tv-proffsens bästa tips: Så driver du försäljning med live video shopping

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News