Digitala handelsplatser
Parfym.se går offline – och tar över lokal och personal från tidigare konkurrent
Publicerad: 9 september 2019, 05:51
Parfym.se går offline. I dag, måndag, öppnar e-handlaren sin första fysiska butik. Det i Frölunda torg där de tar över efter Grand Parfymeri.
– Vi har sedan starten 2005 haft en kundfokuserad strategi där vi jobbat datadrivet för att optimera upplevelsen för våra kunder online. Nu har vi tagit de första stegen till att nå våra kunder även i fysiska miljöer, först med en egen frisörsalong och nu med Parfym.se-butiken. Precis som på webben kommer vår högsta prioritet i butiken vara att kombinera en riktigt bra köpupplevelse med riktigt bra priser, säger vd Darko Drašković i en kommentar.
Parfym.se grundades 2005 med målet att utmana branschen genom att erbjuda skönhetsprodukter till lägre priser.
I dag omsätter e-handlaren 200 miljoner kronor. Tidigare i år öppnades en frisörsalong i Stockholm och säte för den första fysiska butiken blir Göteborg.
I Frölunda torg tar Parfym.se över efter Grand Parfymeri, som gick i konkurs tidigare i år. Lokalen är 200 kvadratmeter stor.
– Vi har letat efter rätt lokal i över ett år. Göteborg är en av de städer där vi har starkast position online, så när Grand Parfymeri stängde igen i somras öppnades en möjlighet att dels ta över en av deras bäst presterande butiker och dels kroka arm med deras mycket kunniga och erfarna medarbetare. Vi är väldigt glada att många av de tidigare Grand-medarbetarna valt att teama upp med oss på vår resa med Parfym.se, säger Darko Drašković.