Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Nomineringarna är klara – de kan ta hem det stora e-handelspriset

Publicerad: 8 oktober 2021, 08:29

Foto: Andreas Heneborn

I samband med D-Congress den 28 oktober avslöjas även vinnaren av e-handelspriset D-Award, som stiftades 2019. Här är de tre nominerade.


Ämnen i artikeln:

Caia CosmeticsE-handelSvensk Digitalhandel

Svensk Digitalhandels pris till det e-handelsföretag som bidragit mest till att utveckla e-handeln i Sverige under det gångna året kan gå till Caia Cosmetics, Maya Delorez eller Sellpy. 

– Alla tre nominerade är bra exempel på e-handlare som bryter ny mark och samtliga är värdiga vinnare av D-Award. Nu är det upp till e-handelssverige att rösta, säger Per Ljungberg, vd för Svensk Digitalhandel. 

Företagen har nominerats av juryn, som utgörs av Svensk Digitalhandels styrelse, för att de bedöms vara de som i sin helhet bäst lever upp till kategorierna innovation, kundupplevelse, internationell expansion och hållbarhet. vinnaren presenteras på D-Congress den 28 oktober.  

D-Award startade 2019. Förra året gick priset till Skincity och året innan vann Revolution Race.

Bild 1/3  De nominerade: Caia Cosmetics…

Här är motiveringarna

Caia Cosmetics – Ett praktexempel på hur en influerare kan bygga ett eget och starkt varumärke utifrån engagemang och lojalitet inom sitt community. Ett av Europas snabbast växande skönhetsbolag med hög vinstmarginal. Maya Delorez – Ung hästtjej nära sin målgrupp spränger snart 100-miljonersvallen helt utan externt kapital med framgångsrik kontroll över sin egen produktkedja. Snabbväxande DTC-företag med hög expansionstakt. Sellpy – Uppstickaren som fått svenskarna att tänka om kring begagnat, grundad i en hållbar affärsmodell. En gamechanger med stark tillväxt.

 

Barbara Taltavull

Reporter

barbara.taltavull@bbm.bonnier.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev