Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Netonnet anpassar utbudet online efter kunden: ”Använda det vi lärt oss”

Publicerad: 4 juni 2020, 05:39

Netonnet vill skapa en unik kundupplevelse online. Sortimentet som kunden ser online ska vara personligt anpassat efter den. ” Personalisering är inget nytt, men vi kommer att göra det riktigt spetsigt”, säger e-handelschefen Martin Richardsson.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikE-handelNetonnetDigitaliseringBig dataKundbeteende

Netonnet vill bli ännu mer relevant för kunden och bygga en starkare kundlojalitet.

Genom ett samarbete med personaliseringsplattformen Rich Relevance ska nu det sortiment som exponeras när kunden klickar in hos kedjan online vara personligt anpassat.

– Vi kommer använda det vi lärt oss om kunden och anpassa det som kunden ser på sajten baserat på hennes intressen och tidigare köp. Personalisering är inget nytt, men vi kommer att göra det riktigt spetsigt genom att integrera onlinedata med kundens köphistorik från våra fysiska Lagershoppar. Vi kommer nu att kunna möta kunden digitalt på ett mycket bättre och mer kundanpassat sätt än tidigare, säger Martin Richardsson i en kommentar.

Data baserat på sökmönster och tidigare köp kommer att användas. Bland annat plockas data från kundklubben Klubbhyllan.

– Vi har nu börjat rulla ut den nya upplevelsen för en liten del av våra besökare och kommer gradvis att öka den andelen, så att alla besökare till vår e-handel kommer att få den nya upplevelsen efter sommaren, säger Martin Richardsson.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev