Digitala handelsplatser
Nätmatens stora bakslag
Publicerad: 13 februari 2017, 06:07
Foto: Pressbild
E-handeln med livsmedel bromsade in 2016. Tillväxten blev betydligt lägre än prognosen. ”För tidigt dra slutsatser”, säger Jonas Ogvall.
Svensk Digitalhandel spådde att årsförsäljningen av livsmedel på nätet skulle växa med 38 procent men tillväxttakten blev låg sista fjärdedelen av 2016 och därför nådde kanalen bara 30 procent.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.