Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Nätmatens stora bakslag

Publicerad: 13 februari 2017, 06:07

Foto: Pressbild

E-handeln med livsmedel bromsade in 2016. Tillväxten blev betydligt lägre än prognosen. ”För tidigt dra slutsatser”, säger Jonas Ogvall.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorLivsmedelE-handel

Svensk Digitalhandel spådde att årsförsäljningen av livsmedel på nätet skulle växa med 38 procent men tillväxttakten blev låg sista fjärdedelen av 2016 och därför nådde kanalen bara 30 procent.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev