Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Modeveteranerna startar nytt bolag med fokus på hållbarhet

Publicerad: 20 oktober 2021, 11:01

Magnus Hjörne och Adam Friberg startar bolag inom hållbart mode.

Medgrundare till NA-KD, Weekday, Cheapmonday och Monki startar nytt bolag med fokus på hållbart mode. Genom olika samarbeten ska bolaget tillverka mode på ett ansvarfullt sätt efter kundernas efterfrågan.


Ämnen i artikeln:

Na-kdWeekdayMonkiMode

Magnus Hjörne, medgrundare till NA-KD, och Adam Friberg, medgrundare till Weekday, Cheapmonday och Monki drar nu i gång ett nytt bolag inom hållbart mode – Run For It. 

Efter sex år på NA-KD väljer Magnus Hjörne nu att lämna bolaget för att satsa på det nya företaget tillsammans med Adam Friberg. Genom samarbeten med olika parter riktar bolaget in sig på att skapa kollektioner som är tillverkade efter kundernas efterfrågan och på ett ansvarsfullt sätt. 

– Vad vi båda alltid har älskat har varit att bygga och skala upp projekt till stora volymer. Att genom våra samarbeten ha möjligheten att producera produkter med organiska eller återvunna material on-demand gör det till ett av de mest hållbara sätten att sälja kläder på samtidigt som det har fördelarna som ett ”zero-inventory-bolag har”, säger Magnus Hjörne och Adam Friberg i en kommentar. 

Bolagets plattform är redan från starten tillgänglig i 82 länder med leverans inom tio dagar i de flesta länderna. 

– Vi kan plugga in lösningen i kunders befintliga plattformar samt även spinna upp hundratalas nya digitala butiker via headless-lösningar. 

Ett av bolagets första projekt är tillsammans med Tom Felton som spelar Draco Malfoy i Harry Potter. Butiken lanserades 5 september. 

Julia Forsberg

Reporter

julia.forsberg@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Na-kdWeekdayMonkiMode

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev