Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Mios e-handel sprängde miljardvallen: ”Ett viktigt delmål”

Publicerad: 29 april 2021, 09:25

Mios e-handel har sprängt miljardvallen. ”Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige”, säger vd Björn Lindblad.


Ämnen i artikeln:

HeminredningE-handelMio

På påskafton skrev Mio historia. Då passerade e-handlen en miljard i omsättning.

– Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu sprängt miljarden på Mio.se. Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi tillsammans dagligen arbetar för - att bli störst på möbler i Sverige, säger vd Björn Lindblad.

I december 2013 lanserats kedjans e-handel. Första året omsatte nätbutiken 46 miljoner kronor.

Kedjan ser ett stadigt växande antal besökare online. Hittills i år har e-handeln haft över 50 miljoner besök.

– Vi ser en tydlig trend hur besökstrafiken i olika kanaler korrelerar med varandra och vår strategi Ett Mio där vi ska skapa de bästa förutsättningarna för kunderna att hjälpa dem att skapa hem som de ska trivas i och vara stolta över fungerar mycket bra, säger Björn Lindblad.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

HeminredningE-handelMio

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News