Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitala handelsplatser
Publicerad: 29 april 2021, 09:25
Mios e-handel har sprängt miljardvallen. ”Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige”, säger vd Björn Lindblad.
På påskafton skrev Mio historia. Då passerade e-handlen en miljard i omsättning.
– Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu sprängt miljarden på Mio.se. Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi tillsammans dagligen arbetar för - att bli störst på möbler i Sverige, säger vd Björn Lindblad.
I december 2013 lanserats kedjans e-handel. Första året omsatte nätbutiken 46 miljoner kronor.
Kedjan ser ett stadigt växande antal besökare online. Hittills i år har e-handeln haft över 50 miljoner besök.
– Vi ser en tydlig trend hur besökstrafiken i olika kanaler korrelerar med varandra och vår strategi Ett Mio där vi ska skapa de bästa förutsättningarna för kunderna att hjälpa dem att skapa hem som de ska trivas i och vara stolta över fungerar mycket bra, säger Björn Lindblad.