Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Media Markts varuhus fortsätter blöda – men e-handeln lyfter årssiffrorna

Publicerad: 2 maj 2017, 08:39

Foto: Daniel Norman

Media Markts varuhus fortsätter förlora pengar – men kedjan förbättrade resultatet 2016. ”Anledningen är bland annat omnichannelsatsningen”, säger Per Kaufmann, vd Media Markt i Sverige.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikE-handelEkonomiMedia Markt

Media Markt redovisar minskade förluster för verksamheten i Sverige – men det handlar fortfarande om ett minus på över 200 miljoner kronor.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News