Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Markets krönikör i ny bok: Så knäcker du Amazonkoden

Publicerad: 7 september 2022, 12:10

Framgång handlar inte bara om att lyckas på Amazon – utan även som Amazon. I en ny bok berättar retailexperterna Anna Nordlander och Margareta Boström historien om det globala imperiet.


Ämnen i artikeln:

AmazonE-handel

I boken Amazonkoden visar Anna Nordlander och Margareta Boström hur du kan hämta inspiration från ett av historiens mest framgångsrika företag – men även hur du lyckas på den gigantiska marknadsplatsen.

Anna Nordlander är en av landets ledande Amazonexperter och krönikör hos Market medan Margareta Boström bland annat är affärsutvecklare på Jula. 

”Amazons svenska lansering beskrevs som ett misslyckande – inget kunde vara mer fel. Bara två år senare uppskattas världens största onlineföretag omsätta över en miljard kronor i Sverige och har en av landets mest välbesökta sajter. Svenska företag har mycket att lära av Amazons framgångsrika affärsprinciper och innovationsförmåga”, konstaterar författarna i ett pressmeddelande.

På alla marknader där Amazon etablerats har såväl konsumenternas förväntningar som beteenden förändrats. 

”Svenska företag i alla branscher ligger efter och riskerar bli förbisprungna om de inte rustar sig för en värld där Amazon är normen”, skriver de vidare.

LÄS MER: Experttips: Nycklarna som hjälper dig lyckas på Amazon – världen över 

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

AmazonE-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev