Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Lykos satsning i Norge – efter lyftet: ”Spännande att se var du tar oss”

Publicerad: 8 juni 2020, 10:00

Foto: Helena Tell

Lyko satsar i Norge och rekryterar en marknadschef till Oslokontoret. Under coronapandemin har Lykos e-handel vuxit snabbare i länder med hårdare restriktioner – som Norge.


Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdE-handelLyko

Läs mer: Det mörka arvet har format Rickard Lyko: ”Vi måste bli tuffare och våga ta ställning”

2017 tog sig Lyko in på den norska marknaden och öppnade snabbt kontor i Oslo.

Nu stärks norska marknaden med en ny tjänst som marknadschef. Aleksandra Dybdal-Holthe kommer att ta plats på posten.

– Ska bli spännande att se var du tar oss, skriver vd Rickard Lyko på Linkedin och förklarar att det är helt avgörande att verka på plats på de marknader som företaget vill närvara på.

– När vi valde att gå in i Norge för några år sedan hade vi ingen koll på Norge alls, skriver Rickard Lyko.

Lyko slår fast att rekryteringen absolut ska tolkas som att det sker en satsning i Norge.

Norge har nu åter öppnats efter den lock down som landets haft under coronapandemin. Lyko konstaterar att e-handeln vuxit snabbare i de länder som haft hårdare coronarestriktioner, så som Norge.

Market har tidigare rapporterar att Lyko ökade försäljningen med 24,8 procent och omsatte 317 miljoner kronor under det första kvartalet 2020. Online var tillväxten 38,9 procent under det första kvartalet.

Läs mer: Lyko vände rabattmissen till succé – när en nolla för mycket smugit sig in

Marie Hillblom

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News