Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Lyko lanserar egen app – för både handel och inspiration: ”Vill driva engagemang”

Publicerad: 11 november 2022, 09:02

Lykos nya app erbjuder shopping samtidigt som flera funktioner är hämtade från andra sociala medier.

Foto: Pressbilder

E-handlaren Lyko lanserar en ny app för sina kunder. Tanken är att man ska kunna både handla samt ta inspiration och interagera md andra kunder. ”Vill koppla samman skönhetsentusiaster med varandra.”

Ämnen i artikeln:

LykoE-handel

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


Lyko har länge varit ett av de mer framgångsrika e-handelsföretagen inom skönhet på nätet.

Nu blir skönhetsjätten ännu mer tillgänglig, i och med lanseringen av en helt ny app.

LÄS OCKSÅ: Kartläggning bolag för bolag – så ritar storaffären om kosmetikhandeln: ”Vi kommer se fler konsolideringar”

Släppet motiveras med att ”skönhet ska vara roligt, kreativt och tillåtande”. I appen möts användarna av inlägg från de trognaste kunderna. Appens användare ges också möjlighet att publicera videos och bilder med sina ”looks” och ”beauty hacks”.

Samtidigt går alla Lykos 55 000 skönhetsprodukter att shoppa i appen.

– Detta är starten på vår app resa och nästa steg i vår ”mobile first” strategi. Vi vill driva engagemang och skapa flera anledningar att besöka oss än att bara göra ett köp. Vi vill koppla samman skönhetsentusiaster med varandra, varumärken med sina fans och ge blivande skönhetskonstnärer, som frisörer, hudterapeuter och makeupartister, en plattform där de kan växa sina egna communitys, säger Lykos vd Rickard Lyko i ett pressmeddelande.

Appen finns redan nu tillgänglig både i App Store och på Google Play.

LÄS OCKSÅ: Lyko gör succé med lekfulla sms: ”En guldgruva som förtjänar mer kärlek” 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev