Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitala handelsplatser
Publicerad: 4 februari 2020, 09:10
Lindex börjar sälja på modeplattformen Zalando. Enligt den svenska kedjan är lanseringen ett steg i ledet i bolagets digitala expansion.
Från och med i sommar kommer produkter från alla Lindex kategorier – dam-, barn- och underkläder att säljas hos nätjätten Zalando.
Lanseringen är en del i Lindex ambition att stärka sin närvaro digitalt och globalt.
– Vi ser fram emot att samarbeta med Zalando, en mycket stark och kundfokuserad plattform med ett ökat fokus på hållbarhet, säger Sophie Ready, Head of 3rd Party E-commerce på Lindex.
Zalando är Europas största mode- och livsstilsplattform med 29 miljoner kunder i 17 länder.
– Vi är väldigt glada över vårt partnerskap med Lindex. Lindex är ett populärt varumärke för både dam- och barnmode, med stort fokus på mångfald och hållbarhet. Det går hand i hand med den växande efterfrågan för skandinaviskt mode på vår plattform samt vårt ökade fokus på hållbarhet, säger Kenneth Melchior, direktör för norra Europa på Zalando.
Nyligen meddelade även Polarn o Pyret att de inom kort kommer att börja sälja hos Zalando.
Läs mer: Så ska Polarn o Pyret vända den dystra trenden – börjar sälja hos e-handelsjättarna