Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Lindex backar deras klädmärke: ”Det handlar om frihet”

Publicerad: 29 september 2020, 11:49

På torsdag lanseras kreatörerna Tove Langseth och Filip Nilssons eget varumärke för underkläder och sport, Closely. ”Det är dags att släppa in lite frisk luft i den här världen”, skriver de i ett uttalande.


Ämnen i artikeln:

ModeE-handelVarumärken

Läs mer: Lindex jagar nya affärsmöjligheter – investerar i nytt varumärke

Closely är ett nytt varumärke som säljer under- och sportkläder för kvinnor.

Bakom satsningen ligger Tove Langseth, som tidigare varit vd för reklambyrån Nord DDB, och Filip Nilsson, som under 20 år var kreativ chef för Forsman & Bodenfors.

”Vi har bestämt oss för att bygga ett varumärke som känns meningsfullt och annorlunda. Det handlar om frihet. Både rörelsefrihet och frihet från gamla dammiga idéer om kvinnor, kroppar och underklädesdesign. Det är dags att släppa in lite frisk luft i den här världen”, skriver de i ett uttalande.

Closely säljer under- och sportkläder för kvinnor.

Produkterna arbetas fram i samarbete med målgruppen. Closely har tusentals testpiloter i Stockholm, Köpenhamn, Berlin, Amsterdam, Paris och London som de samarbetar med.

En av finasiärerna bakom projektet är Lindex. I dagsläget är det inte aktuellt att produkterna ska säljas i klädkedjans butiker.

På torsdag öppnar varumärkets egen e-handel.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeE-handelVarumärken

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev