Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Leveranstid kan avgöra om det blir ett köp – uppåt fem dagar är inte okej

Publicerad: 1 november 2017, 08:06

Foto: Shutterstock

Leveransvillkor blir allt viktigare för den som e-handlar. Nio av tio skandinaver kontrollerar fraktkostnaden innan de genomför en beställning online, det visar en ny undersökning från Bring. Leveranssätt och leveranstid är också viktigt.


Ämnen i artikeln:

E-handelLeveranser

– Leverans och retur är två av de viktigaste faktorerna för nöjda nätkunder, konstaterar Gunnar Henriksen, koncerndirektör för e-handel och logistik inom Bring, i en kommentar.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

E-handelLeveranser

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev