tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Lär av Netonnet, Lyko och Elgiganten på Digital Retail 2023

Publicerad: 16 januari 2023, 10:32

Susanne Holmström, vd Netonnet, Rickard Lyko, vd Lyko och Niclas Eriksson, vd Elgiganten är tre av talarna på Markets och Dagens Industris event Digital Retail den 7 februari.

Den 7 februari fördjupar vi oss i den digitala transformationen av retailbranschen. Här är de 22 talare som sprider sin kunskap på konferensen.

Ämnen i artikeln:

NetonnetElgigantenLykoDigitaliseringBig dataAIDetaljhandelnE-handel

Fredrik Svedjetun

fredrik.svedjetun@bonniernews.se


Nedräkningen har börjat för 2023 års första branschmöte – Markets event Digital Retail. Programmet är fullspäckat av företagsledare från detaljhandeln och experter inom digitalisering.

Hittills är 22 talare från en mängd olika företag klara för konferensen.

– Kunskapsnivån i rummet kommer vara imponerande, säger projektledaren Veronica Jakupovic Holtsjö.

Sofia Norén på Storekey/Lifvs är en av de senaste talarna att ansluta sig till konferensen Digital Retail.

Den senaste i raden av talare som har anslutit sig till programmet är Sofia Norén på Storekey/Lifvs.

Under årets upplaga av Årets Samhällsaktör, som arrangerades av Gullers Grupp och Dagens Industri, prisades Lifvs inom kategorin årets innovatör för sitt arbete med att tillgängliggöra obemannade livsmedelsbutiker i Sveriges glesbygd och minska utanförskapet. Juryn lovordar bolaget i motiveringen och konstaterar att "det är imponerande att se hur ett affärskoncept kan bidra så mycket till demokrati och tillgänglighet”.

– Vi på Market gratulerar Lifvs till utmärkelsen och är otroligt glada att Sofia Norén kommer att delta i panelen “Erfarenheter och utmaningar med nya former av obemannade handelslösningar – så resonerar branschledande företag” tillsammans med Johan Berg, X-lead på Ica-x, och Sofia Gunmo, Q-handelschef på Foodora.

Konferensen rivstartar med Elgigantens vd Niclas Eriksson och avslutas med en spännande keynote från Sara Öhrvall, senior advisor på Axel Johnson, om AI och utvecklingen från kundtjänst till företagets smartaste anställda.

– Det blir en heldag som kommer att ge alla inom retail en rejäl portion kunskap och inspiration. Dessutom finns det så klart tid för att träffas och nätverka, säger Veronica Jakupovic Holtsjö.

Digital Retail hålls den 7 februari på Grand Hôtel i Stockholm. Bakom konferensen står Market och Dagens Industri. Läs mer och säkra din plats på årets viktigaste retailmöte här.

Här är alla talare på Digital Retail

Niclas Eriksson, vd Elgiganten

Oscar Rundqvist, Global Digital CX Lead, H&M
Rickard Lyko, vd LYKO
Maryam Ghahremani, vd Bambuser
Fredrik Hällkvist, head of omnichannel, Kjell & Company
Jens Bengtsson, Head of Solution Consulting, Adobe
Björn Thorngren, vd Meds
Christina Wainikka, policyexpert för immaterialrätt, Svenskt Näringsliv
Johan Grönvall, vd Wolt

Carl Stenbeck, strategi- och utvecklingsdirektör, Axfood

Mikael Lindahl, vd Pricerunner
Susanne Holmström, vd NetOnNet
Jacob Lovn, techexpert, Digitala Draken
Johannes Sundlo, The Talent Company
Johan Berg, X-lead, ICAx
Sofia Gunnmo, Q-handelschef, Foodora
Sofia Norén, CBDO, Storekey
Sara Öhrvall, senior adviser, Axel Johnson

Johan Berg och Rikard Ohlin, ägare av Sveriges första obemannade ICA nära butik

Serge de Gosson de Varennes, Head of Data & Analytics, Pricer

Fredrik Rynger, Digital Native Cloud Advisor, Google Cloud

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev