Digitala handelsplatser
Kunden erbjuds att hänga i baren när e-handlaren återinviger uppfräschad butik
Publicerad: 24 september 2021, 09:57
Parfym.se har uppdaterat sin fysiska butik.
E-handlaren Parfym.se fortsätter sin satsning på fysiska upplevelser. I dag öppnar åter butiken på Frölunda Torg i Göteborg efter en transformation. Nytt är bland annat en doftbar och skönhetsbehandlingar på plats.
År 2019 tog Parfym.se över en lokal efter konkursdrabbade Grand Parfymeri på Frölunda Torg i Göteborg.
Nu har butiken fått genomgå en uppdatering för att leva upp till kundens förväntan på moderna butiksupplevelser.
Nytt i butiken är bland annat en doftbar där kunden kan botanisera bland och lära sig mer om dofter. En annan tjänst som lanseras är en egen skönhetsstudio där kunden erbjuds hudvårdsbehandlingar.
Förutom det utbud av parfymer och skönhetsprodukters som finns i butiken erbjuder försäljarna även kunden hjälp med att beställa hem produkter ur det övriga webbsortimentet.
– Vi ser det som ett självklart steg att låta den digitala och fysiska butiken smälta samman för att svara mot hur konsumenter vill handla idag. Människors behov av att klämma och känna på produkter innan köp, och inte minst personlig rådgivning, kommer alltid finnas kvar. Samtidigt har vi vant oss vid att kunna välja från ett enormt produktutbud när vi handlar, något bara ett webblager kan tillhandahålla, säger Jonas Häggqvist, vd Parfym.se.
Parfym.se grundades 2005 och har sedan start varit en tillväxtraket.
Under 2020 omsatte bolaget 230 miljoner kronor och målsättningen är att dubbla det inom tre år. Enligt Jonas Häggqvist ska detta ske genom att fortsätta utveckla lojalitet och trovärdighet och stärka kundupplevelsen.
Nästa år planerar Parfym.se att lansera i Danmark. Samtidigt har bolaget siktet inställt på att öka sin fysiska närvaro i Stockholm och Göteborg.