Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Köpcentrumjätten tar ett digitalt spår med Zalando: ”Enkel lösning att nå nya kunder”

Publicerad: 12 mars 2021, 08:58

Unibail-Rodamco-Westfield Nordic (URW) inleder ett samarbete med Zalando för att nå ut mer digitalt. ”Alla butiker i våra nordiska köpcentrum ges möjligheten att ansluta sig till Zalandos Connected Retail”, säger Louise Ryning, som är director of operations hos URW Nordics.


Ämnen i artikeln:

ModeE-handelZalando

Zalandos tjänst Connected Retail gör det möjligt för fysiska återförsäljare att tillgängliggöra sina produkter på Zalandos digitala plattform.

Tanken är att bygga en bro mellan produktefterfrågan online och utbudet offline. Om en kund beställer en produkt på nätet kan beställningen vidarebefordras direkt till en partnerhandlare som har varan i lager.

– Vi är väldigt glada över att äntligen kunna berätta om vårt nya samarbete med Zalando, vilket i korthet innebär att alla butiker i våra nordiska köpcentrum ges möjligheten att ansluta sig till Connected Retail. Tanken med satsningen är att erbjuda en enkel lösning att nå nya kunder, skapa en ny digital försäljningskanal från våra fysiska butiker och därmed kunna optimera deras försäljning, säger Louise Ryning i en kommentar

I dag skickar över 3 000 butiker i Sverige, Finland, Danmark, Österrike, Spanien, Polen, Nederländerna och Tyskland beställningar till kunder via Zalandos plattform.

– Framgångsrika varumärken tänker inte längre på kanaler och enheter utan är konsekvent inriktade på kundernas behov, deras vanor och livsstil. I URW Nordic har vi fått en partner som kan stödja plattformen med sin expertis och sitt goda nätverk i detaljhandels-sektorn, säger Søren Johansen, teknisk chef för Connected Retail på Zalando.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeE-handelZalando

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News