Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Klarnas recept mot butiksdöd: ”Underlätta för modiga entreprenörer”

Publicerad: 11 februari 2020, 08:53

Den fysiska handeln står inför stora utmaningar med allt fler butiksytor som gapar tomma. Det vill Klarna råda bot på. Tillsammans med Gigstr ska de få e-handlare att nytta lokalerna.


Ämnen i artikeln:

E-handelKlarna

Klarna och Gigstr sjösätter nu ett samarbete som, enligt dem själva, ska hjälpa e-handlare att stoppa butiksdöden.

Ambitionen är att de tillsammans ska erbjuda e-handlare möjlighet att möta konsumenterna i fysisk miljö. Det kan handla om shop in shops där e-handlaren tar en del av en större butikslokal till pop up-butiker.

– Det ska bli grymt spännande att dra igång det här projektet och underlätta för modiga entreprenörer som önskar bredda sin verksamhet och känna på hur kundmötet förändras med ett mer komplett multikanalserbjudande. Många underskattar nog hur betydelsefullt mötet i den fysiska världen fortfarande kan vara för den moderna konsumenten, och tillsammans med Gigstr tillför vi nu ytterligare en dimension i vårt breda erbjudande till svenska e-handlare, säger Klarnas marknadschef Christian Cabau i en kommentar.

Christian Cabau, Klarna, Rasmus Solholm, Gigstr, Diana Samimian, Klarna och Alexander Åström, Gigstr.

Gigstr har ett stort nätverk av popup-lösningar, -personal och lokaler runt om i landet.

– Retail är inte döende - tråkig retail är döende. Att erbjuda unika upplevelser som ger konsumenter mer än de förväntar sig kommer alltid vara relevant, och det är precis det vi ska göra tillsammans med Klarna och deras handlare, säger Gigstrs grundare och VD, Rasmus Solholm.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

E-handelKlarna

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News